Hoofdstuk 1 | H2 | H3 | H4 | H5 | H6 | H7 | H8     Handboek Mobile Marketing is hier te bestellen!

 

#HMM 5x opvallende feiten mobile marketing Hoofdstuk 1

mei 2nd, 2016 Posted in apps en mobiele toepassingen, cijfers & trends, Hoofdstuk 1: trends en marktontwikkelingen | No Comments »

mobile-marketing-budgets

 

De mobiele revolutie is aan de gang. Opvallende feiten hierbij voor hen die nog twijfelen:

 

  • 91% of adults have their mobile phone within arms reach 24/7. (Source: Nielsen)
  • By 2015, 81% of U.S. cell users will have smartphones. (Source: Goldman Sachs)    
  • 271 million adults in the U.S. own some type of a mobile device. (Source: Nielsen)    
  • The global mobile market will grow from $3.4 billion in 2010, to $22 billion in 2016. (Source: Nielsen).    
  • Apple and Android represent more than 75% of the smartphone market. (Source: comScore)    
  • QR code scans increased 300% in 2011 compared to 2010. (Source: ScanLife)

10 handige apps voor betere bediening en leesbaarheid

maart 24th, 2016 Posted in cijfers & trends | No Comments »

 

top1000

 

10 handige apps voor betere bediening en leesbaarheid: http://www.visio.org/visiomedia/media/downloads/Visio-android-app-top-10-2015_1.pdf

Senioren verruilen op reis laptop voor tablet

juli 21st, 2015 Posted in Hoofdstuk 1: trends en marktontwikkelingen | No Comments »

Senioren-tablet

Senioren verruilen op reis laptop voor tablet om contact te onderhouden met familie en vrienden. 2 jaar geleden was de laptop nog het apparaat dat meeging op vakantie. Nu is dat de tablet, blijkt uit onderzoek van SeniorWeb. Maar liefst 51% van de ouderen neemt deze mee, terwijl dit twee jaar geleden nog 23% betrof. Slechts een kwart van deze oudere doelgroep neemt nog maar hun laptop mee. 28% van de ondervraagden neemt een e-reader mee om op vakantie boeken digitaal te lezen. Read the rest of this entry »

Hoofdstuk 5 tv-adverteerders en de videotechnologie voor mobile advertising

mei 3rd, 2015 Posted in Hoofdstuk 5: Mobile advertising en campagne | No Comments »

streamvieww

Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, lanceert StreamView, een nieuw advertentieformaat. Het nieuwe videoformaat combineert creatieve en merkpositioneringsmogelijkheden van videoadvertenties met het substantiële bereik van premium branded omgevingen van Widespace. Hierdoor is het mogelijk om via impactvolle merkcampagnes gebruikers te bereiken die normaal gesproken moeilijk te bereiken zijn via traditionele, niet-interactieve tv-advertenties. Samsung is de eerste organisatie die het nieuwe videoformaat inzet.

Afname van tv

De afname van het lineair tv kijken beperkt het bereik van traditionele tv-campagnes drastisch. Je kijkt dus hierbij tv als de uitzending wordt uitgezonden. Dit is in het bijzonder het geval bij de jongere doelgroep, de millenials. StreamView helpt adverteerders bij het bereiken van de doelgroep die bijna uitsluitend via mobiel benaderbaar is. Recent onderzoek van Horizon toont aan dat al 41 procent van de millenials ‘gewoon’ TV kijken ouderwets vindt. Als er niets op TV is, gaat 38 procent van deze millenials online op zoek naar entertainment.

Rijke advertenties

Widespace StreamView is ontwikkeld om rijke media-advertenties te kunnen leveren op eersteklas mobiele websites en binnen apps. De videoadvertenties spelen automatisch af wanneer zij op het scherm verschijnen. De video start zonder geluid en in een formaat dat minimale data verbruikt. Wanneer de gebruiker klikt op de videoadvertentie, speelt deze verder af op volledig formaat, met geluid en in hoge resolutie.

“Bij Samsung vinden we visuele communicatie belangrijk. Het is een gegeven dat mensen steeds meer tijd op hun mobiele devices besteden. Tijdens het televisiekijken raadplegen zij veelal hun smartphone of tablet, bijvoorbeeld voor het laatste nieuws of als second screen”, zegt Raymond Mesterom, Corporate Marketing Director bij Samsung. “StreamView speelt perfect op deze trend in en biedt ons de mogelijkheid om onze videocontent op de beste momenten en op de meest relevante platformen te tonen.”

“Widespace StreamView is een uniek formaat waarmee adverteerders hun merk kunnen versterken op mobiel. Het is beschikbaar via onze premium publishing partners die ruim 9 miljoen mobiele gebruikers in Nederland bereiken”, zegt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace.

“De adverteerder betaalt per view (CPV), een betaalmodel dat gebaseerd is op in-screen advertenties. De technologie van Widespace is tevens uniek omdat het ook ondersteuning bevat voor mobiel internet op iPhones, wat betekent dat we deze advertenties op alle platformen aan kunnen bieden”, zegt Ta.