Visuele content. Het is massaal doorgebroken in 2012. Mobile speelt daarbij een grote rol. Denk aan het delen van plaatjes via Twitter en Instragram. Ebooks over Pinterest, Instagram en content curatie slaan ons om de virtuele oren. Content is hot en content is vooral visueel scanbaar en snel te snappen. De revolutie van het plaatje[…]
Auteur: Patrick Petersen
Hoofdstuk 2 #HMM Wereldwijde cijfers van het (sociale) mobiele gebruik en de trends
Bij de research voor mijn Handboek Mobile Marketing heb ik veel cijfers bekeken. Velen zijn op de VS en zelfs Azië gericht maar ook wat meer op de EU5, de grote vijf landen in Europa. De trends in mobiel Er zijn de laatste jaren zo een 300.000 mobiele apps ontwikkeld. Wereldwijd gebruikt 87% van de[…]
comScore onderzoek: het % mobiele gebruikers dat spellen speelt op de smartphone
Als docent Mobile Marketing, en ook spreker en auteur op dit moment, houd ik veel cijfers bij over het mobiele gedrag. Spijtig is er vooral veel over de VS en Azië te krijgen en wat over de EU5 landen in Europa. De grotere top 5 van landen in Europa dus. Mobiel zorgt voor een nieuw[…]
Providers halen meer omzet uit mobiele internet
In 2011 was mobiel internet nog de boosdoener voor veel providers. SMSen wordt steeds minder gedaan maar ook het normale bellen via de mobiele nam af. De website Tweakers.net meldt dat de omzet uit het mobiel surfen en dus mobiele internet toeneemt bij zowel KPN, T-Mobile als Vodafone. Ook is volgens de marktcijfers van de[…]
VIDEO: Jonathan @JMacDonald MacDonald over ‘The Future Sense’ en onzinnigheid van ‘digitale revoluties’
Ik heb de Brit meerdere malen zien spreken en mogen interviewen en daarbij maakte hij een zeer scherpe indruk waar het gaat om inzichten. Zo is hij duidelijk over het succes van mobiele marketing maar in 2008 waarschuwde MacDonald al voor valkuilen van het hyperig sociale media gedrag en anno 2012 predikt de voormalig consultant bij[…]
APP: In drie stappen naar jouw Mobygram
De happy dolfijn van Moby Picture is Neerlands trots waar het gaat om video-, foto-sharing en een sterk NOWplatfom. Nieuw uit de stal van Mathys van Abbe is de Mobygram. Hierbij wordt Moby en het populaire Instagram gecombineerd. Step 1 locate your personal Mobypicture email address. Go to http://mobypicture.com/account to find it. (example: mobyusername.1234@mobypicture.com)[…]
Hoofdstuk 5 (Mobile) Location Based coupons vinden met kortingsapp Scoupy
Het Nederlandse bedrijf Scoupy komt vandaag -maandag 17 oktober 2011- met twee Scoupy-applicaties. Scoupy – een samentreksel uit ‘scoop’: een primeur, en ‘coupon’: een kortingsbon – verzamelt voor de consument unieke kortingsacties van MKB-zaken, horeca en retailformules met zogenaamde Scoupy’s. Het bedrijf brengt deze naar de consument via een App op de smartphone.[…]
Social mobile content loont
De Groupon-concurrent BuyWithMe biedt bij zijn groepskortingen bij retailers per september 2010 mobiele uitdagingen aan. Kopers hun online gekochte coupon komen verzilveren, kunnen extra korting krijgen door bijvoorbeeld een foto te nemen of meer sociale content met de mobiel te creëren.