RECENSIES #HMM boek @wwaardenburg ‘Het HMM is een bruikbaar en praktisch boek’

recesnie1

Het handboek Mobile Marketing begint met een stukje historische ontwikkeling. Daarmee wordt duidelijk hoe snel mobile gegroeid is – en dat we er qua ontwikkeling nog lang niet zijn. 

Elk hoofdstuk bevat een aantal opdrachten zodat je zelf eenvoudig kunt toetsen of je de stof beheerst en de essentie eruit hebt gepakt. Daarnaast staan er diverse praktijkcases in het boek om een relatief ongrijpbaar vakgebied als mobile meer tastbaar te maken. Ook is gedacht aan ‘veelgemaakte fouten’ op het gebied van mobile. Dat kan voorkomen dat je dergelijke fouten zelf maakt. 

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de vraag: Hoe kan ik mobile inzetten binnen mijn marketingstrategie? Voor het beantwoorden van deze vraag worden een aantal handreikingen gegeven. Zo worden de voor- en nadelen van Apps vs. Mobiele websites tegen elkaar afgezet, is er aandacht voor mobile advertising, m-commerce en bevat het boek de nodige modellen om een marketingplan te maken voor je eigen ‘mobile marketing’ activiteiten. 

Het boek is prima geschikt om je te ondersteunen bij je eigen mobile activiteiten. Hoewel er relatief weinig aandacht is voor responsive design, helpt het handboek je met het maken van een aantal herkenbare keuzes. En het stopt natuurlijk niet bij een mobiele oplossing, het boek geeft je daarom inspiratie en een aantal praktische handvatten om jouw mobiele activiteiten tot een succes te maken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *