Hoofdstuk 5: Krachten en verschillen Instragram, Pinterest en meer

Visuele content. Het is massaal doorgebroken in 2012. Mobile speelt daarbij een grote rol. Denk aan het delen van plaatjes via Twitter en Instragram. Ebooks over Pinterest, Instagram en content curatie slaan ons om de virtuele oren. Content is hot en content is vooral visueel scanbaar en snel te snappen. De revolutie van het plaatje dus.

De verschillende Afbeeldingen-platformen

Pinterest is goed voor het virale effect van het repinnen. Dit gebeurt massal. De site-traffic neemt goed toe door Pinterest en het is handig om info te verspreiden of iets visueel te promoten zoals kleding, een filmposter of auto. Instagram is de nummer 1 op de mobiel en tablets. Ook kun je snel delen naar Facebook en een fanbase opbouwen. G+ is dan anno 2012 content richting sociale search aan het sturen en omgedraaid. Je kunt nu ook via de search delen in jouw G+. De verschillen.. visueel op een rij:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *