Hoofdstuk 1 en 2: Microsoft investeert in invloedscore Klout en integreert de score in Bing

Softwaregigant Microsoft investeert in invloedscore-aanbieder Klout. Klout geeft een score af die laat zien hoe reactief en ‘engaging’ je bent in de sociale media. Klout is een online dienst die jouw gekozen sociale media kanalen analyseert en op basis daarvan een Kloutscore berekent. Die score zou een representatief  moeten zijn voor jouw online invloed. Dit geeft een lijst van ‘social influencers’.  Ook geeft Klout aan op welke gebieden jij invloed hebt. 

Integreren

Microsoft gaat de gegevens van Klout inpassen in de social sidebar van hun zoekmachine Bing. Zo bieden zij resultaten aan van de door Klout verklaarde social experts. Ook laat de Bing  sidebar nog andere ‘sociale’ zoekresultaten van Facebook, Quora en foursquare en meer netwerken zien. Voorlopig kan dit alleen in de VS, het is nog niet bekend wanneer Nederland aan de beurt is.

Voordeel

Met de zoekgegevens van Bing, kunnen ze het algoritme dat je Kloutscore berekent verder op punt stellen. Naast sociale media zijn immers ook de zoekresultaten op jouw naam eeen belangrijke factor voor het bepalen van je online invloed. Momenteel kan Klout onder andere Facebook, Twitter, Blogger, Instagram, foursquare en G+ meenemen in het berekenen van hun score.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *