Het Handboek Mobile Marketing handboek is uniek in zijn soort en het enige boek in Nederland dat uitgediept, gestructureerd Mobile Marketing behandelt op basis van ervaren inzichten, cases, successen en een strategische aanpak. Het boek vormt samen met de bijbehorende blog een crossmediaal en actueel naslagwerk voor opleiding en management:
Hoofdstuk 1 Geschiedenis, ontwikkelingen en trends in Mobile
Onder andere in dit hoofdstuk: de huidige technische ontwikkelingen begrijpen als ook de verbreding van de scope van de marketeer door de opkomst van mobile.
CASE: Layar augmented reality en het succes van Linda Magazine
Hoofdstuk 2 Mobile Marketing: de introductie van de marketingmix
Onder andere in dit hoofdstuk: Mobile Marketing: de markt en globale, mobility gedrag bij de consument, de plaats van mobile in de online mix, de mobile marketingmix van dichtbij, permissiemarketing.
CASE: Philips AVENT My Baby & Me
Hoofdstuk 3 Mobile Marketing Strategie en het 5C-mobilemodel van succes
Onder andere in dit hoofdstuk: de invloed van de mobiel, de kenmerken van een Mobile Marketing Strategie. het 5C-mobilemodel van succes, de focus voor de marketeer.
CASE bol.com ‘Blits’ en het kopen via de iPad(m-Commerce)
Hoofdstuk 4 Operationalisatie van de Mobile Marketing Strategie en 5R
Onder andere in dit hoofdstuk: de vertaling van de aangemaakte Mobile Marketing Strategie met de Customer Hourglass. Awareness, Consideration, Intend en Support. De vertaling van de Mobile Marketing Strategie naar taktiek zoals brandawareness, just-in-time, just-in-case-, cross-channel, shareable exposure, SoLoCo – Social Local Mobile en m-Commerce.
CASE-INTERVIEW: T-Mobile over mobile support en de speciale app.
CASE RTL Nederland – The Voice of Holland
Hoofdstuk 5 Mobile advertising en campagne
Onder andere in dit hoofdstuk: Wat is mobile advertising en welke soorten zijn er?, afrekenmodellen Mobile Advertising, de soorten middelen die gebruikt kunnen worden voor Mobile Advertising en tien redenen om Mobile Advertising succesvol te gebruiken, kortingen en relevantie van QR codes, scans, layar, conversie, SEA, campagnestappen.
CASE SCOUPY, dé kortings-app
Hoofdstuk 6: M-Commerce
Onder andere in dit hoofdstuk: verschillende vormen van m-Commerce, gemak als dé succesfactor van m-Commerce, gemak en het ontwerp voor m-Commerce,
CASE: Appie van Albert Heijn
Hoofdstuk 7 Mobile sites VS apps
Onder andere in dit hoofdstuk: het zeer praktische hoofdstuk Mobile sites VS apps gaat over interaction design, over usability, de keuze voor een app of mobiele site, de technieken op de achtergrond, de ontwikkelingomgevingen en software(SDK’s) en valkuilen die veel apps doen mislukken. Lijst en tips voor een praktische briefing maken het hoofdstuk compleet.
CASE: MTV Mobile
CASE-interview: Bert Hagendoorn, Adobe User Group over mobile design en trends
Usability-richtlijnen voor succesvolle mobiele oplossingen door Jakon Nielsen
Hoofdstuk 8: Mobile MarketingPlan(MMP);
Onder andere in dit hoofdstuk: het leren aanmaken van een Mobile MarketingPlan(MMP); stap-voor-stap worden vragen gesteld voor het implementeren van Mobile Marketing en het gestructureerd aanbouwen van een werkend plan.
+ 30 video’s voor het Handboek Mobile Marketing met toelichting, experts op gebied van Mobile Marketing, cases en meer
+ achtergronden van de beste Nederlandse Mobile Marketing aanpakken
+ een blog met updates per hoofdstuk, trends, cijfers en meer
+ een eigen Twitter-adres met alle updates: @HandboekMobile
Geachte heer/mevrouw,
Waar en voor hoeveel is het boek te bestellen?
Met vriendelijke groet,
Jeffrey Pops