Het Handboek Mobile Marketing(HMM)

Het Handboek Mobile Marketing handboek is uniek in zijn soort en het enige boek in Nederland dat uitgediept, gestructureerd Mobile Marketing behandelt op basis van ervaren inzichten, cases, successen en een strategische aanpak. Het boek vormt samen met de bijbehorende blog een crossmediaal en actueel naslagwerk voor opleiding en management:

Hoofdstuk 1 Geschiedenis, ontwikkelingen en trends in Mobile

Onder andere in dit hoofdstuk: de huidige technische ontwikkelingen begrijpen als ook de verbreding van de scope van de marketeer door de opkomst van mobile.

CASE: Layar augmented reality en het succes van Linda Magazine

Hoofdstuk 2 Mobile Marketing: de introductie van de marketingmix

Onder andere in dit hoofdstuk: Mobile Marketing: de markt en globale, mobility gedrag bij de consument, de plaats van mobile in de online mix, de mobile marketingmix van dichtbij, permissiemarketing.

CASE: Philips AVENT My Baby & Me

Hoofdstuk 3 Mobile Marketing Strategie en het  5C-mobilemodel van succes

Onder andere in dit hoofdstuk: de invloed van de mobiel, de kenmerken van een Mobile Marketing Strategie. het 5C-mobilemodel van succes, de focus voor de marketeer.

CASE bol.com ‘Blits’ en het kopen via de iPad(m-Commerce)

Hoofdstuk 4 Operationalisatie van de Mobile Marketing Strategie en 5R

Onder andere in dit hoofdstuk: de vertaling van de aangemaakte Mobile Marketing Strategie met de Customer Hourglass. Awareness, Consideration, Intend en Support. De vertaling van de Mobile Marketing Strategie naar taktiek zoals brandawareness, just-in-time, just-in-case-, cross-channel, shareable exposure, SoLoCo – Social Local Mobile en m-Commerce.

CASE-INTERVIEW: T-Mobile over mobile support en de speciale app.

CASE RTL Nederland – The Voice of Holland

Hoofdstuk 5 Mobile advertising en campagne

Onder andere in dit hoofdstuk: Wat is mobile advertising en welke soorten zijn er?, afrekenmodellen Mobile Advertising, de soorten middelen die gebruikt kunnen worden voor Mobile Advertising en tien redenen om Mobile Advertising succesvol te gebruiken, kortingen en relevantie van QR codes, scans, layar, conversie, SEA, campagnestappen.

CASE SCOUPY, dé kortings-app  

Hoofdstuk 6: M-Commerce

Onder andere in dit hoofdstuk: verschillende vormen van m-Commerce, gemak als dé succesfactor van m-Commerce, gemak en het ontwerp voor m-Commerce,

CASE: Appie van Albert Heijn  

Hoofdstuk 7  Mobile sites VS apps

Onder andere in dit hoofdstuk: het zeer praktische hoofdstuk Mobile sites VS apps gaat over interaction design, over usability, de keuze voor een app of mobiele site, de technieken op de achtergrond, de ontwikkelingomgevingen en software(SDK’s) en valkuilen die veel apps doen mislukken. Lijst en tips voor een praktische briefing maken het hoofdstuk compleet.

CASE: MTV Mobile

CASE-interview: Bert Hagendoorn, Adobe User Group over mobile design en trends

Usability-richtlijnen voor succesvolle mobiele oplossingen door Jakon Nielsen

Hoofdstuk 8:  Mobile MarketingPlan(MMP); 

Onder andere in dit hoofdstuk: het leren aanmaken van een Mobile MarketingPlan(MMP); stap-voor-stap worden vragen gesteld voor het implementeren van Mobile Marketing en het gestructureerd aanbouwen van een werkend plan. 

+ 30 video’s voor het Handboek Mobile Marketing met toelichting, experts op gebied van Mobile Marketing, cases en meer

+ achtergronden van de beste Nederlandse Mobile Marketing aanpakken

+ een blog met updates per hoofdstuk, trends, cijfers en meer

+ een eigen Twitter-adres met alle updates: @HandboekMobile

 

 

 

1 thought on “Het Handboek Mobile Marketing(HMM)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *