Social Local Mobile sessies tijdens #DML13 en interview Patrick Petersen voor @MGTBOEKNL ‘Belevingen ter plekke delen!”

interviewmobilemarketing

SocialMedia.nl oprichter Patrick Petersen is gek op mobile, social, contentmarketing en vooral de gehele moderne online marketingmix. Dat is duidelijk. Dat dit de kern van de toekomstige nieuwe marketing wordt is zijn betoog en missie om uit te dragen. So far, weinig nieuws. Voor Petersen komt de beleving – die veelal via de mobiel wordt gemaakt en gedeeld – in de vorm van contentmarketing tot leven. Maar weinig organisaties weten dit als marketing in te zetten. Mobile is daarbij het middel, het kanaal maar ook het device met de experience. Waar je ook bent, je mobiel kijkt mee. Petersen schrijft, blogt, doceert en spreekt op gebied van social, content en mobile. De online marketingstrategie is daarbij een logisch opsomming in de gestuurde mix.  Petersen geeft vandaag 20 maart 2013 drie sessies over online, social, mobile tijdens #DML13, Digital Marketing Live in Amsterdam, klik hier voor meer info!

IMG-20121115-WA0017 (1)

 

Zijn Handboek Mobile Marketing (november 2012, Adformatie Groep uitgever) is dan ook genomineerd voor het Managementboek van het Jaar. Petersen kende wij al als auteur van onder andere zijn bestseller Handboek Online Marketing die in 2013 zijn derde totaal aangepast editie kende.

Interview Managementboek.nl en magazine door Paul 

Wat hebben webvertising, zoekmachinemarketing, emailmarketing en social media gemeen? Ze zitten allemaal in de toolkit van de online marketeer. Maar mobile marketing ontbreekt daarin nog veel te vaak, en dat is een gemiste kans, stelt internetondernemer en docent Patrick Petersen. In zijn Handboek Mobile Marketing geeft hij aan hoe organisaties hun mobiele marketingstrategie het beste kunnen vormgeven.

Wat verstaat u onder ‘mobile marketing’?
Een mix van uiteenlopende mobiele technieken, waarmee je interactief en heel relevant kunt communiceren met je doelgroep via een mobiel apparaat of een mobiel netwerk. Ik verwacht dat mobile marketing binnen een paar jaar gaat doorbreken. Het verbaast me niet dat pr-bureau Edelman zijn onderzoek naar toekomstige sociale media trends ‘Mobile first!’ heeft genoemd; zij signaleren dat social media marketeers zich vooral moeten richten op mobiele applicaties, op app marketing. Met name China en de VS lopen voorop in die appconomy. Wereldwijd werden in 2011 meer dan 25 miljard mobiele apps gedownload; de verwachting is dat dat er in 2014 liefst honderd miljard zullen zijn.

U noemt dit boek een ‘leer- en managementboek’. Wat valt er voor online marketeers te leren als het gaat om mobile marketing?
Een hele wereld. Dat het bijvoorbeeld niet alleen maar gaat om het ontwikkelen van leuke apps, maar vooral om het begrijpen van het mobiele gedrag van consumenten. Dat is totaal niet te vergelijken met het gebruik van internet via de desktop. Mobile marketing biedt gemak, snelheid, realtime nieuws en relevante informatie, waar je ook bent. Waarbij je voor weinig geld je doelgroep kunt binden en boeien. Wat marketeers zich goed moeten realiseren: steeds meer mensen willen hun ervaringen ter plekke delen met hun vrienden, of ze nou vooraan staan bij een concert van Lady Gaga, of een filmpje vanuit de Python van de Efteling willen delen. Algemener: consumenten eisen steeds vaker dat ze mobiel iets supersnel en makkelijk kunnen bestellen, delen of reviewen.

Lees dit interview hier verder. 

Door admin

Redactie Mobile Marketing handboek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *