[Presentatie] “Times are changin’ “#StateofMobile

stateofmobnile

Op 4 maart 2015 werd bekend dat het internetten via de mobiel in Nederland het internetten via de PC overstijgt. Times are changing! De State of Mobile is een presentatie van Deloitte Digital. Het – samenvattend – onderzoek richt zich vooral de Amerikaanse consument. De cijfers en insights zijn indrukwekkend, soms ook opvallend. 2015 lijkt definitief ‘mobile’ te gaan worden. Het is niet de mobile marketing en het flauw inzetten van wat apps en mobiele sites, maar het is de revolutie van het gedrag. Zelf heb ik het mobility-gedrag van de mobile gebruiker in 2011 in kaart gebracht in mijn Handboek Mobile Marketing. Een ‘lastig’ boek; de marketeer had een boek over mobile applicaties en succesfactoren verwacht, ik schreef een boek over het doorgronden en betrekken van de mobile consument in campagnes. Middels versus strategie & tactiek.

mobility_

Mobility en niet alleen mobile marketing

Mobile is de revolutie in klantgedrag. Het is snel, beweeglijk en real time. De enige relevantie op mobile is real time. We hebben mobile en mobile marketing eigen lijk nooit goed begrepen. We boden een mobile site aan – met minder opties dan de volledige site – en massaal werden branded mobile apps op de markt gegooid. Veelal met grote negatieve impact op de relatie met de organisatie en het merk. Wij zijn niet warm te maken met een app die niet verder komt dan wat productinformatie en een beperkte functionaliteit. Wij willen een usable, real time, snelle app die omgevingsrelevant is en een duidelijke zakelijke relatie opbouwt. Het sociale aspect speelt op de mobile nog meer een rol dan dat wij altijd hebben gedacht. Social mobile dus. De mobiele apparaten zijn deels van ons ‘social life’.

datasuage_

Terug naar de presentatie

Deloitte Digitaal toont – op basis van cijfers van eMarketer.com, april 2014 – dat via de mobile meer wordt gedeeld dan via radio en print. Het mobile dataverkeer zal in 2018 drie keer zo hoog zijn als in 2015. Daar ligt een uitdaging voor diverse partijen.

dataholdausuage_

Commerce en conversie

Net zo opvallend is de groei in commerce. E-commerce lijkt vooral m-commerce te worden. Meer verkoop via smartphone en tablet dus. De groei zou eind 2014 (Holiday season) 43% zijn waar het gaat om m-commerce. E-commerce groeit nog door, maar minder hard. Ook hier dienen we de cijfers te relativeren omdat het enerzijds kannibaliseert, anderzijds blijven het percentages. Ook het koopgedrag iOS versus Android blijft gelijk. IOs gebruikers besteden bijna twee keer zoveel als de Android gebruikers. Kijken we naar koop en conversie, dan is het nog steeds de desktop en de laptop die voor de meeste conversie zorgt. De tablet is een goede tweede, de smartphone volgt op verre afstand als derde.

wwsuage_

De invloed van aankopen via de mobile is groot. En dan vooral de invloed op de retail. De (offline) retail kan niet zonder enig inzicht in het mobiele gebruikt van hun kopers. De digital omnivore is geboren, maar de managers.. lijken de cijfers, het gedrag en de kansen nog maar nauwelijks in te zien.

 


Transcript van deze presentatie

 

  • 1. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. THESTATEOFMOBILEKasey Lobaugh January 2015
  • 2. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. “Times they are a changin’…” Bob Dylan
  • 3. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. MOBILEEVERYTHING 0% 10% 20% 30% 40% 50% TV Online Radio Print Mobile Share of Media Consumption 2010 2012 2014 Source: eMarketer, April 2014
  • 4. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. SMARTPHONEUSERGROWTH 0% 25% 50% 75% 100% 2005 2007 2009 2011 2013 2015 2017 2019 US Smartphone Penetration Actual Forecasted Source: Deloitte State of Mobile Consumer, Asymco, 2014
  • 5. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. DATAUSAGE Source: Cisco, February 2014 1.4 2.5 4.1 6.6 10.2 14.8 0 4 8 12 16 2013 2014E 2015E 2016E 2017E 2018E Exabytes Usage by Device Smartphones Tablets Laptops
  • 6. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. RETAILGROWTH Source: ComScore, MasterCard, & PayPal, January 2015 5.5% 15% 43% Total Retail E-Commerce M-Commerce Holiday Sales Growth (Initial Read)
  • 7. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. M-COMMERCEBYDEVICE Source: ComScore, August 2013 63% 37% Share of Spending Smartphone Tablet $47.17 $56.87 $- $20 $40 $60 Spending Per User Smartphone Tablet
  • 8. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. PLATFORMDIFFERENCES 51.5% 42.4% 6.1% Market Share Android iOS Other Source: ComScore, September 2014 $93.94 $48.10 Average spend per iOS user Average spend per Android user Source: Business Insider, December 2013
  • 9. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. WEBVS.APPS 22% 56% 78% 44% Smartphone Tablet Share of Retail Time Spent Mobile Browser Mobile App Source: ComScore, August 2013
  • 10. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. Blurred Lines
  • 11. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. DEVICEBLURRING
  • 12. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. USRETAILINDUSTRYIN2018 Retail Sales $5,552B $492B $133B E-Commerce Sales M-Commerce Sales Source: eMarketer, April 2014
  • 13. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. MOBILEINFLUENCE Source: Deloitte, The New Digital Divide, April 2014 * 2014 market size sourced from eMarketer, April 2014; 2012 and 2013 market size sourced from US Census Bureau 5% 19% $159B $593B 2012 2013 2014 25% $1,183B* Actual Forecasted Non-Mobile
  • 14. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. DEVICEDIFFERENTIATION Source: Deloitte, The New Digital Divide, April 2014 0% 20% 40% 60% Before going to store At the store After going to the store Most Likely Used Device Smartphone Tablet Laptop
  • 15. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. THEMETRICS Source: Smart Insights, March 2014 1.01% 2.59% 3.11% Conversion by Device Smartphones Tablet Laptop/Desktop
  • 16. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. DIGITALINFLUENCERS 40%higher conversion when digital used 84% Source: Deloitte, The New Digital Divide, April 2014 use digital during shopping journey
  • 17. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. Thomas Edison “Opportunity is missed by most people because it is dressed in overalls and looks like work.”
  • 18. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. MOBILEINFLUENCEONRETAILIN2018 Retail Sales $5,552B $492B $133B E-Commerce Sales M-Commerce Sales ~$4,500B Mobile Influenced Sales Source: Deloitte, The New Digital Divide, April 2014; eMarketer, April 2014
  • 19. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. Look up item price Get product Information Check item availability Checkout/ make payment CUSTOMERPREFERENCES 59% Source: Deloitte, The New Digital Divide, April 2014 Own device Unmanned device (e.g. kiosk, digital display) Sales Associate 25% 17% 52% 28% 20% 48% 28% 24% 47% 22% 33%
  • 20. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. CATEGORYDIFFERENCES Source: Deloitte, January 2015 76.30% 49.40% 43.20% 24.60% Preference to Shop Without Associate Home Improvement Baby Beauty Shoes
  • 21. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. CUSTOMERREASONS Source: Deloitte, January 2015 Top Reason for Making Purchase Apparel Baby Furniture REVIEWS&RECOMMENDATIONS DISCOUNTORCOUPON COMPLIMENTARYITEM
  • 22. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. DIGITALOMNIVORE Source: Deloitte, Digital Democracy, April 2014
  • 23. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. Yogi Berra “The future ain’t what it used to be.”
  • 24. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. MOBILETRENDS TREND ONE Mobile will play the role of an advanced in-store assistant TREND TWO Tablets and smartphones will provide an extended experience TREND THREE Sensors will act as an enabler for personalized shopping TREND FOUR Mobile will make shopping increasingly social TREND FIVE Advertising via mobile channels will become more interactive TREND SIX Mobile will become an integrated part of sales enablement
  • 25. Deloitte Digital Copyright © 2015 Deloitte Consulting LLP. All rights reserved. New Mobile Study Discovering the value of mobile in retail The dawn of mobile influence The New Digital Divide Retailers, shoppers, and the digital influence factor 2012 2014 2015 To be released in March

Door admin

Redactie Mobile Marketing handboek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *